Opinie klientów:

Sprzedawane przez: Matras Księgarnie

Zobacz powiązane produkty po:

Opis

Znaczny odsetek uczniów wykazuje niedojrzałą sprawność ruchową oraz niestabilność postawy. Taka niedojrzałość neuromotoryczna jest często uwarunkowana nagromadzeniem się odruchów pierwotnych (u prawidłowo rozwijających się dzieci odruchy pierwotne występują do szóstego miesiąca życia, a następnie zostają zastąpione reakcjami posturalnymi). Badania wskazują na bezpośredni związek pomiędzy niedojrzałością układu ruchowego a osiągnięciami w szkole. Dzięki odpowiedniemu wsparciu oraz szkoleniom nauczyciele oraz inni specjaliści mogą nauczyć się, jak rozpoznawać oznaki opóźnienia rozwojowego, aby dziecko mogło być skierowane do odpowiedniego terapeuty lub objęte odpowiednim programem ćwiczeń.

Książka stanowi zestaw narzędzi pozwalających:
* rozpoznać, u których dzieci występują niedojrzałe odruchy,
* wprowadzić program ćwiczeń fizycznych,
* ocenić wyniki.

Książka została podzielona na trzy części:
1. W części pierwszej przedstawiono serię testów przesiewowych dla dzieci w wieku 4-7 lat, pozwalających sprawdzić obecność trzech odruchów, kontrolę równowagi statycznej, koordynację, percepcję wzrokową oraz integrację wzrokowo-ruchową.
2. W części drugiej omówiono podobną serię testów przesiewowych dla dzieci od siódmego roku życia.
3. Część trzecia zawiera pełen program ćwiczeń integrujących, który można realizować w pracy z całą klasą lub z mniejszymi grupami dzieci w trakcie jednego roku szkolnego.

Sally Goddard Blythe jest dyrektorem Instytutu Psychologii Neurofizjologicznej
(INPP) w Chester, zajmującego się oceną i nadzorem programów wyrównawczych dla dzieci i dorosłych ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, agorafobią i napadami paniki. Jest autorką uznanych publikacji, m.in. Odruchy, uczenie się i zachowanie... (2005), Harmonijny rozwój dziecka (2010), Jak osiągać sukcesy w nauce (2011).

Specyfikacje

Ogólna charakterystyka

Rok wydania 2013
Autor Sally Goddard Blythe
Wydawca Wydawnictwo Naukowe PWN
Format 235x165
Rodzaj Psychologia
Język polski
Ilość stron 132
Podkategoria Pedagogika, dydaktyka
ISBN 9788301172022

Opinie

Napisz pierwszą recenzję

Kliknij w gwiazdki, aby go ocenić

Inni Klienci byli także zainteresowani...

Pytania i odpowiedzi Klientów

Masz pytanie dotyczące tego produktu?

Zadaj je poniżej, a nasza społeczność udzieli odpowiedzi.