Opinie klientów:

Sprzedawane przez: Matras Księgarnie

Zobacz powiązane produkty po:

Opis

Komplet 2 książek.
Andrzej Antoni Kamiński, Tomasz Szczerbicki Samochody pancerne i transportery opancerzone Wojska Polskiego 1918-1950
Tomasz Szczerbicki Samochody osobowe i osobowo - terenowe Wojska Polskiego 1918-1950

Samochody pancerne i transportery opancerzone Wojska Polskiego 1918-1950
W oparciu o blisko 130 archiwalnych fotografii przedstawiamy historię ponad 50 marek samochodów pancernych i transporterów opancerzonych Wojska Polskiego z lat 1918-1950 – etatowych i pozyskiwanych doraźnie, czy produkowanych we własnym zakresie (w latach 1919-1920), czy zdobycznych (w czasie wojny).
Po raz pierwszy prezentujemy zestawienie marek samochodów pancernych, których używali nasi żołnierze podczas wojny polsko–bolszewickiej.
Przedstawiamy samochody pancerne będące w uzbrojeniu Wojska Polskiego w latach 1918-1939.
Piszemy o pojazdach bojowych używanych przez Armię Krajową – było to kilka samochodów pancernych i transporterów opancerzonych używanych w okresie Powstania Warszawskiego.
W Polskich Siłach Zbrojnych w latach 1939 – 1947 etatowym wyposażeniem były samochody pancerne i transportery opancerzone produkcji francuskiej, angielskiej, amerykańskiej, kanadyjskie, a nawet indyjskiej. Użytkowana też pewną liczbę pojazdów zdobycznych.
W Ludowym Wojsku Polskim w latach 1943 – 1950 używano stosunkowo niewiele typów samochodów pancernych i transporterów opancerzonych.
Pierwszy raz o tym wszystkim można przeczytać w jednej książce!


Samochody osobowe i osobowo - terenowe Wojska Polskiego 1918-1950
Książka, jakiej jeszcze nie było! W oparciu o blisko 200 archiwalnych fotografii przedstawiamy historię zmotoryzowania Wojska Polskiego w 4 różnych strukturach organizacyjnych:

* Samochody osobowe Armii II Rzeczpospolitej. Po raz pierwszy prezentujemy zestawienie marek samochodów osobowych, których używali nasi żołnierze podczas wojny polsko–bolszewickiej. Opisujemy również wnikliwie rozwój wojskowej motoryzacji do wybuch II wojny światowej.
* Samochody osobowe używane przez Armię Krajowa w czasie okupacji. Podejmujemy temat prawie zupełnie nieznany, a warto zdać sobie sprawę, że Armia Krajowa używała kilkuset samochodów osobowych, nie licząc tych, które zdobywano bezpośrednio przed akcją i zaraz po niej porzucano.
* Samochody osobowe Polskich Sił Zbrojnych w latach 1939 – 1947. Samochody francuskie, angielskie, amerykańskie, kanadyjskie oraz spora liczba aut zdobycznych – wszędzie tam, gdzie służyli polscy żołnierze – m.in. Francja, Wielka Brytania, Armia Polska na Wschodzie, 2 Korpus Polski.
* Samochody osobowe Ludowego Wojska Polskiego w latach 1943 – 1950. Do niedawna temat zupełnie nieznany i niechętnie poruszany ze względu na fakt, że w pierwszych latach po zakończeniu wojny 80% samochodów osobowych Ludowego Wojska Polskiego były to pojazdy amerykańskie. W systemie, jaki panował w Polsce do 1990 roku, była to prawda niewygodna.


W okresie omawianych 32 lat (1918 – 1950) żołnierze z orzełkiem na czapce używali ponad 150 marek samochodów osobowych i osobowo-terenowych – etatowych i pozyskiwanych doraźnie, czy to przez darowizny (w czasie pokoju), czy zdobycznych (w czasie wojny).

Pierwszy raz o tym wszystkim można przeczytać w jednej książce!


Specyfikacje

Ogólna charakterystyka

Autor Andrzej Antoni Kamiński, Tomasz Szczerbicki
Wydawca Almapress
Format 215x148
Rodzaj Historia
Język polski
Ilość stron 382
Podkategoria Militaria, wojskowość
ISBN 9788370204792

Producent: Almapress

Opinie

Napisz pierwszą recenzję

Kliknij w gwiazdki, aby go ocenić

Pytania i odpowiedzi Klientów

Masz pytanie dotyczące tego produktu?

Zadaj je poniżej, a nasza społeczność udzieli odpowiedzi.