4900 (- 10% )

4410

Zapas wyczerpany
Zobacz podobne produkty (kryteria):

Opis

Praca dotyczy bardzo ważnej problematyki, analizowanej w sposób innowacyjny, niebanalny i bardzo rzetelny. Innowacyjnością i rzetelnością charakteryzuje się zarówno jej część teoretyczna, jak i empiryczna. Do wysokiej oceny studium przyczynia się w szczególności ostatni rozdział książki. Zawarte są w nim niezwykle ciekawe wnioski z badań empirycznych odniesione do tez teoretycznych pracy, omówione kluczowe strategie konstrukcjonistyczne oraz przeanalizowane najważniejsze różnice między znaczeniami religii w kontekście trzech głównych elementów procesu konstruowania: języka, władzy i wiedzy. Z recenzji prof. dr hab. Grażyny Skąpskiej To książka z pogranicza socjologii religii, socjologii wiedzy i ogólnych zagadnień teorii socjologicznych, ze szczególnym uwzględnieniem teorii konstrukcjonizmu, problemów poznania i komunikowania. Autor wykazał się dużą kulturą teoretyczną, erudycją i należytą skrupulatnością w analizie materiału empirycznego. Na uznanie zasługuje też zachowanie przez niego koniecznej dyscypliny językowej i neutralności aksjologicznej, o co wcale niełatwo, gdy w Polsce bada się tak drażliwy społecznie i politycznie temat, jak nauczanie religii w szkole. Z recenzji dra hab. Wojciecha Pawlika, prof. UW
O autorze: Marcin K. Zwierżdżyński (ur. 1982) – doktor nauk społecznych, socjolog, religioznawca, redaktor, tłumacz, autor książki Gdzie jest religia? Pięć dychotomii Thomasa Luckmanna (2009). Związany z Uniwersytetem Jagiellońskim oraz Akademią Ignatianum w Krakowie. Interesuje się socjologią religii, języka i wiedzy, edukacją religijną oraz współczesnymi teoriami socjologicznymi, zwłaszcza konstrukcjonizmem. Zajmuje się również zarządzaniem strategicznym. Mieszka na Górnym Śląsku.

Specyfikacje

Ogólna charakterystyka

Rok wydania 2014
Autor Marcin K. Zwierżdżyński
Wydawca Nomos
Format 235x158
Rodzaj Filozofia, religia, socjologia
Język polski
Ilość stron 428
Podkategoria Socjologia
ISBN 9788376881751

Producent: Nomos

Opinie ( opinii)


Bądź pierwszą osobą, która napisze opinię

Kliknij na gwiazdki, aby ocenić produkt

Dodaj opinię

Pytania i odpowiedzi Klientów

Masz pytania?

Zadaj pytanie, a nasza społeczność udzieli odpowiedzi.

image