Opis

Nowe wydanie głośniej pracy Brama Oppenheima, podobnie jak pierwsze, jest praktycznym podręcznikiem metod sondażowych. Rozszerza ono tematykę poprzedniego o metody przeprowadzania zarówno wywiadów pogłębionych, jak i standaryzowanych.
Tak jak uprzednio rozdziały poświęcone projektowaniu kwestionariuszy wsparte zostają omówieniem skalowania, oraz metod projekcyjnych. Autor krytycznie omawia takie kwestie jak niewłaściwe projektowanie kwestionariuszy, metody doboru prób, formułowanie pytań, stronniczość w przeprowadzaniu wywiadów, utratę danych oraz interpretacje skal postaw.
Ilustruje on swe wywody licznymi pouczającymi przykładami badań rozmaitych obszarów - od sondaży marketingowych po polityczne uświadomienie dzieci. Ważne miejsce w pracy zajmują rozważania na temat rzetelności i trafności tekstów. Nieustannie podkreślane jest znaczenie badań pilotażowych.
Książka jest niezbędną metodologiczną pomocą dla studentów i doktorantów w dziedzinie nauk społecznych. Zainteresować powinna jednak również wszystkich, którym wypada przeprowadzić i oceniać sondaże - nauczycieli, działaczy społecznych, lekarzy oraz badaczy opinii społecznej.

Na swych głośnych zajęciach seminaryjnych w London School of Economics, dr A.N. (Bram) Oppenheim przez dwadzieścia pięć lat wykładał zasady prowadzenia badań sondażowych kolejnym rocznikom studentów z wielu krajów. Podręcznik ten, podobnie jak jego pierwsze wydanie, opiera się na rozległym doświadczeniu Oppenheima jako nauczyciela i badacza psychologii społecznej. A.N. Oppenheim jest również współautorem (wraz z Hildą Himmelweit i Pamelą Vince) książki Television and the Child [Telewizja a dziecko], która szybko stał się klasyczną pozycją w socjologii. Znany też jest ze swych badań w dziedzinach medycyny społecznej (nad pielęgniarstwem, psychologią dzieci oraz nad alkoholizmem), socjalizacji politycznej w dziesięciu krajach, oraz nad konfliktem społecznym. Jest wybitnym specjalistą w badaniach nad postawami i wielokrotnym konsultantem WHO (Światowej Organizacji Zdrowia).

Specyfikacje

Ogólna charakterystyka

Rok wydania 2004
Autor A.N.Openhaim
Ilość stron 344
ISBN 83-7298-621-5
Rozmiar 145 x 205 mm
Kategoria Socjologia ogólna

Producent:Zysk i S-ka

Opinie

Bądź pierwszą osobą, która napisze opinię

Kliknij na gwiazdki, aby ocenić produkt

Dodaj opinię

Pytania i odpowiedzi Klientów

Masz pytania?

Zadaj pytanie, a nasza społeczność udzieli odpowiedzi.