Opinie klientów:

Oferta: DVDmax

Opis

W serii Europeistyka ukazują się podręczniki akademickie, książki o charakterze monograficznym oraz tłumaczenia ważnych publikacji zagranicznych z dziedziny studiów europejskich.

Autor omawia istotę, genezę i specyfikę grup biznesu na szczeblu UE i w poszczególnych krajach członkowskich. Przedstawia zinstytucjonalizowane i niezinstytucjonalizowane metody wpływu wykorzystywane w kampaniach lobbingowych. Odwołuje się do konkretnych sytuacji związanych z działalnością lobbingową. Poddaje ewaluacji określone kampanie lobbingowe. Książka stanowi swego rodzaju przewodnik pozwalający zrozumieć mechanizmy podejmowania decyzji na poziomie Unii z perspektywy działań grup biznesu. Publikacja jest kierowana zarówno do praktyków, jak i środowiska akademickiego.

Jarosław Filip Czub - doktor politologii, asystent w Katedrze Europeistyki Uniwersytetu Warszawskiego. W latach 2000?2002 odbył staż w Solon (USA, stan Ohio) w dziale marketingu w firmie Swagelok Marketing Co. Ukończył studia podyplomowe w zakresie marketingu sportowego (SGH, 2005-2006), w zakresie prawa europejskiego (UW, 2009-2010) oraz w zakresie bankowości (SGH, 2010-2011). Autor m.in. publikacji: Reprezentacja polskich grup biznesowych w systemie instytucjonalnym Unii Europejskiej a rzetelne rzecznictwo interesów ("Przegląd Politologiczny" nr 4/2010), Prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. Słownik (2011, współautor), Efektywność reprezentacji interesów Polski w Unii Europejskiej, w: Reprezentacja polskich grup interesu w systemie instytucjonalnym Unii Europejskiej (2011), System Polityczny Finlandii, w: Systemy polityczne państw Unii Europejskiej (w druku).

Rzetelnie opracowane kompendium organizacji biznesowych na poziomie UE i krajów członkowskich. Autor przekonująco pokazał m.in. skutki prawne różnych kampanii lobbingowych w postaci kompromisowych rozwiązań legislacyjnych. Wyczerpująco omówił też czynniki warunkujące skuteczność tych działań.
z recenzji prof. dr hab. Anieli Dylus, Instytut Politologii, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie

Bardzo interesująca analiza sposobów i narzędzi lobbowania na poziomie unijnym. Polskie opracowania na temat lobbingu gospodarczego w Unii Europejskiej, są - niestety - relatywną rzadkością. Jest to niedobór poważny, sprzyjający tworzeniu się szkodliwych mitów na temat działań lobbingowych, co ma znaczące negatywne skutki w formułowaniu i promowaniu na forum unijnym polskich stanowisk negocjacyjnych.
z recenzji dr hab., prof. UW Artura Nowaka-Fara, Katedra Europeistyki, Wydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych, Uniwersytet Warszawski.

Specyfikacje

Ogólna charakterystyka

Rok wydania 2012
Autor Jarosław Filip Czub
Wydawca Poltext
Format 233x165
Rodzaj Historia
Język polski
Ilość stron 262
Podkategoria Politologia
ISBN 9788375611472

Producent:Poltext

Opinie

Napisz pierwszą opinię

Kliknij w gwiazdki, aby go ocenić

Inni Klienci byli także zainteresowani...

Pytania i odpowiedzi Klientów

Masz pytanie dotyczące tego produktu?

Zadaj je poniżej, a nasza społeczność udzieli odpowiedzi.